Google Drive
Google Drive
Verilerinizi saklamak, paylaşmak, döküman,tablo vs oluşturmak için Drive kullanıcı dostu çözümler sunuyor. Drive’a erişmek için; drive.google.com adresine limak e-posta hesabı ve şifresi ile giriş yapın.
Google Drive ile ilgili tüm detayların anlatıldığı eğitim videosu aşağıdadır
Google Drive Senkronizasyon ve Yedekleme
Google Yedekleme ve Senkronizasyon aracı ile bilgisayarınızdaki dosyaları yedekleyebilir ve bu dosyalarınıza dilediğiniz zamanda herhangi bir bilgisayar ile Google Drive üzerinden ulaşabilirsiniz.
Yedeği alınan dosyalarınızda yaptığınız değişiklikler birkaç saniye içinde Google Drive üzerinde yedeklenmiş olur. Yedeği alınan dosyalarınızın son haline ulaşabilirsiniz.
Bilgisayarınızdaki dosyaları yedekleyebilmek için lütfen aşağıdaki adımları takip edin.
1- Yedekleme ve Senkronizasyon aracını indirmek için buraya tıklayın,
2- İndirdiğiniz kurulum dosyasını çalıştırın. Kurulum sırasında ve sonrasında yardım talepleriniz için yardim@limak.com.tr adresinden bizlere ulaşabilirsiniz.
3- Kurulum tamamlandığında “Kapat” butonuna tıklayın,
4- Açılan pencerede “BAŞLARKEN” butonuna tıklayın,
5- Sonraki sayfada kullanıcı adınızı yazın ve ardından “İleri” butonuna tıklayın,
6- Sonraki sayfada parolanızı girin ve ardından “Oturum aç” butonuna tıklayın,
7- Açılan pencerede “ANLADIM” butonuna tıklayın,
8- Sonraki sayfada otomatik olarak seçilmiş klasörlerin listesini göreceksiniz. Yedeklenmesini istediğiniz diğer dosyaları da ekleme için “KLASÖR SEÇ” butonuna tıklayın,
9- Açılan pencerede yedeklenmesini istediğiniz klasörleri seçin ve ardından “Klasör seç” butonuna tıklayın,
Adres bardan ve hızlı erişim panellerinden diğer konumlardaki klasörlerinizi seçebilir, 8 numaralı adımı tekrarlayarak farklı disk ve konumlarda bulunan klasörleri de ekleyebilirsiniz.
10- Sonraki sayfada seçilmiş klasörlerinizi göreceksiniz. Ayrıca fotoğraflar için kalite seçimini bu sayfada yapabilirsiniz. Seçimlerinizi tamamladıktan sonra “İLERİ” butonuna tıklayın,
11- Açılan pencerede “ANLADIM” butonuna tıklayın,
12- Açılan pencerede Google Drive üzerinde bulunan dosyalarınızı bilgisayarınıza senkronize etmek isterseniz ayarlarını yapabilirsiniz. Eğer Drive File Stream kullanıyorsanız Google Drive senkronizasyonunu kullanmayabilirsiniz. Seçimlerinizi yaptıktan sonra “BAŞLAT” butonuna tıklayın,
13- Son seçiminizden sonra görev çubuğunda yeni bir simge ve durum hakkında bir bilgi balonu belirecektir.
14- Yedekleme uygulaması ile yedek aldığınız bilgisayarları ve dosyaları Google Drive uygulaması yüklü olan cihazlar ve herhangi bir internet tarayıcısı üzerinden görebilirsiniz. Google Drive’a erişim sağladıktan sonra gezinme panellerinden “Bilgisayarlar” butonuna tıklayın,
15- Görev çubuğu üzerinde bulunan simgeye tıklayarak istediğiniz zaman son durumu görebilirsiniz.
16- Yedeklenmiş olan klasörler içinden bir dosyayı sildiğinizde görev çubuğunda bir uyarı ile bilgilendirilebileceksiniz ve aynı dosyayı Drive Yedek üzerinden de uyarı üzerindeki seçenekler ile kaldırabilir ya da bilgisayarınıza geri yüklenmesini sağlayabilirsiniz.
17- Eğer 16. adımdaki baloncukta bulunan “KALDIR” butonu ile bir dosyayı silerseniz Google Drive çöp kutusuna taşımış olursunuz.